Dnes půjde o nemovitosti a o to, jak je majitelé prezentují svým potenciálním zákazníkům. Víte, už je to mnohem lepší, než to bývalo, nicméně i dnes narazíte na opravdu podceněnou prezentaci.
Právě pro vás jsem minulý víkend jeden inzerát vyfotila (ve výloze realitní kanceláře!) . Podívejte se na obrázek a sami chvíli přemýšlejte. Přišli byste se na nemovitost podívat? Byt vypadá čistý, co tedy mám za problém, že?
Dejme tomu, že byt nebo dům leží přímo v lokalitě, kde už měsíce hledáte něco pro sebe. Ano, to je podle mě ten jediný důvod, proč bych na takovou prohlídku přišla a o nemovitost se zajímala. Jinak ne. Prostor ve mně nevzbuzuje žádné emoce. Nic. Vlastně bych lhala, vzbuzuje ve mně emoce, nelíbí se mi a vůbec mě nezajímá.
Kdo vybírá očima, najde často něco, co ani původně nehledal!
Asi před třemi lety jsme s manželem hledali nemovitost ke koupi a lokalita, ve které jsme nakonec náš milovaný domov koupili, opravdu nebyla v našem hledáčku, naopak, opravdu vůbec jsme to tam neznali!
A víte, proč tu bydlíme? Protože jsme na prohlídku přišli, nalákaly nás fotografie, náš první kontakt s nemovitostí.
Schválně jsem si dala tu práci a dávám vám v tomto článku trochu náhled do našeho soukromí. Vyfotila jsem svou kuchyň, jakžtakž poklizenou, jak by to asi logicky před focením fotek pro inzerát udělal každý.
Tak, říkáte si možná, že je to dobré, že takovou kuchyň byste taky chtěli a určitě byste se přišli podívat? Možná ano, ale co byste potom řekli následující fotografii? Já bych měla ještě nějaké výtky, ale už je to trochu lepší, co myslíte?
Jak jste asi poznali, jde o totožnou místnost, ale po třech hodinách práce. Nemovitost bych však s takovými fotkami pronajala mnohem lépe, takže hned první měsíc bych za tuto práci dostala třeba 1000 Kč na hodinu (a každý další měsíc 3 000 Kč jen tak). Kdo z vás toto může říct o své mzdě, tomu gratuluji.
Říká se, že u člověka je první dojem velmi důležitý, tak proč by tomu mělo být jinak u nemovitostí?
Chcete-li, aby se po zveřejnění vašeho inzerátu, ať už nemovitost prodáváte nebo pronajímáte, dveře netrhly, pak se musíte vloudit do mysli vašeho potenciálního klienta. Jinak vám totiž hrozí, že budete muset s cenou dolů. Hezčí prezentace jde totiž ruku v ruce s větším zájmem, tedy konkurencí a ta vždy tlačila ceny nahoru.
Mějte krásný den,
Pavlína